Leder du efter
en bestemt kode eller tag, så kan du læse nærmere her i vores SEO guide. Det er
først og fremmest HTML koder der er relevant indenfor
hjemmesider, optimering, søgemaskine optimering
og SEO vi beskriver.
JDAConsult
prøver med sin SEO guide at belyse
de forskellige fagudtryk.

ALT-koder - (På engelsk:
ALT-tags).
Med ALT-koder kan du tilføje en alternativ tekst til dine billeder.
ALT-teksten vises, når musen bevæger sig hen over billedet. Teksten
læses samtidigt af diverse søgemaskiners robotter og derfor øge din
rangering i søgemaskiner.
Frames
- En teknik,
der gør det muligt at opdele skærmbilledet i flere forskellige felter
(rammer), så man kan se flere hjemmesider, som kan indeholde hver sin
webside med hver sin URL. Giver mulighed for eksempelvis at søge i den
ene frame, mens de andre frames bevares. Anbefales
ikke og giver problemer når vi snakker SEO.
HTML
- (På engelsk:
Hyper Text Markup
Language).
Det
"tekstbehandlings-sprog" og filformat som benyttes til at skrive
hjemmesider i, og som forstås af alle browsere, uanset computer-type
(Windows, Macintosh eller Unix).
H-koder
- (På engelsk:
Headline Tags).
H står for headline og tallet for vigtigheden af denne headline. H1 er
html tagget for en overskrift. Det søgeord som siden handler om, bør som
minimum stå i den første <H1> overskrift på siden. I forhold til
søgemaskiner er det vigtigt at bruge korrekt overskrifts formatering, da
overskrifter er en stor del af det at søgemaskine optimere, samt at
fortælle søgemaskiner hvad den enkelte side handler om, hvad der er
fokus på, og samtidig sætter det også de underordnede emner på siden. Du
bør altid bygge dine sider kronologisk op således at der ikke fremkommer
H2 tags før et H1 tag.
Meta-koder - (På engelsk:
Meta-tags). Er koder der indeholder usynlige informationer om din
webside. Disse meta-informationer bruges af søgemaskiner til bedre at
forstå dit website. Et eksempel er Meta description, du kan skrive op
til 160 tegn. Her skal du lave en beskrivende tekst, som omhandler den
pågældende side, og sørg for at få søgeordet med.
Side titel
- (På engelsk: Title-tag). Titlen læses og vægtes højt af
søgemaskinerne, så det er vigtigt du udfylder dine title-tag ordentligt.
Du kan skrive op til 67 tegn inkl. mellemrum. Dette er en af de
vigtigste enkeltstående ting, som skal gøres i forbindelse med
optimeringen. Du skal have søgeordet med i denne overskrift, og helst i
starten. Det er meget vigtigt at ALLE sider har unikke titler.
Tag: nofollow
- Et nofollow tag fjerner alt link juice fra linket og du fotæller
søgemaskinerne "Følg ikke dette specifikke link". Hvilket gør linket
værdiløst når vi snakker søgemaskineoptimering og bruges til at holde
websider ud af søgeresultaterne. Men et noffolow link er ikke værdiløst
af den grund, da de jo stadig giver trafik.
|